Korzystamy z plików cookies instalowanych na Twoim urządzeniu, które pomagają nam zbierać informacje takie jak dane osobowe. Wykorzystujemy je między innymi w celach analitycznych i marketingowych, aby dostosować treści do Twoich preferencji i zainteresowań. Skorzystaj z przycisku “Akceptuj wszystkie”, aby udzielić zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej dowiesz się z naszej Polityki prywatności i Polityki cookies
Zwroty i reklamacje towaru
ZWROT TOWARU
Kupujący ma prawo odstąpić od Umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty otrzymania towaru, na warunkach określonych w Regulaminie Sklepu (https://housefarm.pl/regulamin-sklepu).
Na adres zamowienia@housefarm.pl należy przesłać pisemne oświadczenie o chęci odstąpienia od umowy w temacie podając nr zamówienia oraz słowo „ZWROT”. Oświadczenie należy przesłać do 14 dni od daty otrzymania Towaru. W oświadczeniu należy wskazać nr zamówienia, wskazać jakie Towary będą zwracane, podać adres e-mail oraz nr telefonu do kontaktu oraz nr rachunku bankowego do zwrotu (w przypadku płatności gotówką przy odbiorze, w przypadku płatności online zwrot środków nastąpi takim samym sposobem jaki zostały wpłacone). Oświadczenie może być przygotowane również w oparciu o formularz zwrotu (pobierz dokument) – jego wypełnienie nie jest obowiązkowe.
Kupujący jest zobowiązany do zwrotu towaru w terminie 14 dni od daty zgłoszenia. Towar należy odesłać na adres:
HouseFarm
ul. Paryska 7
45-402 Opole
z dopiskiem: ZWROT
Zwrotu dokonujesz na własny koszt. Nie przyjmujemy przesyłek za pobraniem, jak również zwrotów osobistych.
REKLAMACJE
Dokładamy wszelkich starań, aby oferowany przez Sklep towar był pełnowartościowy. Jednakże gdyby pomimo tego zakupiony produkt posiadał wady fizyczne lub uległ uszkodzeniu nie z Twojej winy, możesz go reklamować w czasie 2 lat od dnia otrzymania produktu (rękojmia).
Zachowaj Towary będące przedmiotem Twojego zgłoszenia reklamacyjnego do czasu otrzymania decyzji w sprawie zgłoszenia reklamacyjnego. Sprawdź dokładnie odbieraną paczkę. Jeżeli widoczne jest jakiekolwiek uszkodzenie, rekomendujemy skorzystanie z uprawnienia do żądania wypisania, przez kuriera, protokołu szkody. W przypadku zauważenia nieprawidłowości takich jak - brak produktu, uszkodzenie przesyłki itd. niezwłocznie zgłoś to pisemnie w formie elektronicznej na adres zamowienia@housefarm.pl. W miarę możliwości rekomendujemy załączenie zdjęcia całej górnej części kartonu, w którym otrzymałeś zamówienie oraz zachowanie wszystkich oryginalnych opakowań zabezpieczających otrzymaną przesyłkę do czasu otrzymania od nas decyzji w sprawie zgłoszenia reklamacyjnego – to przyspieszy rozpatrzenie zgłoszenia reklamacyjnego.
Zgłoszenie reklamacji powinno nastąpić, gdy w zakupionym towarze stwierdzisz wadę, na przykład gdy otrzymałeś:
-
uszkodzony produkt (potłuczony, wyszczerbiony, pęknięty, pobrudzony itp.)
-
produkt niekompletny (brak części)
-
inny produkt niż zamawiany
-
niekompletne zamówienie (brak produktu)
-
zamówienie innego klienta
Zgłoszenie reklamacji:
-
Na adres e-mail zamowienia@housefarm.pl prześlij zgłoszenie reklamacji w temacie podając numer zamówienia oraz słowo „REKLAMACJA” w formie:
-
zgłoszenia reklamacyjnego w treści e-mail; lub
-
wypełnionego formularza reklamacyjnego (pobierz dokument) – jego wypełnienie nie jest obowiązkowe.
Zgłoszenie reklamacji wymagać będzie:
-
2-3 zdjęć całego produktu/przesyłki z widocznymi uszkodzeniami;
-
2-3 zdjęć uszkodzeń opakowania;
-
krótki opis reklamacji zawierający opis wady towaru, datę ujawnienia wady, nazwę/indeks reklamowanego towaru oraz ilość sztuk do reklamacji;
-
w przypadku reklamacji więcej niż jednego Towaru o tym samym indeksie należy dodatkowo przesłać zdjęcie zbiorcze uszkodzonych Towarów;
-
informację o protokole szkody spisanym przez kuriera (jeśli był spisany – do maila dołącz zdjęcie protokołu);
-
napisz czego oczekujesz w ramach uwzględnienia reklamacji (tj. wskaż żądanie sposobu realizacji reklamacji, o których mowa w Regulaminie Sklepu).
-
załącz przygotowane zdjęcia (ich wielkość nie powinna przekroczyć 15 MB). Jeżeli rozpatrzenie reklamacji drogą mailową nie będzie możliwe, poinformujemy Cię o konieczności wysyłki reklamowanego produktu,
-
wskaż rachunek bankowy, na który ma być dokonany zwrot środków (w przypadku płatności gotówką przy odbiorze).
-
Przygotuj wysyłkę:
-
produkt zapakuj (możesz użyć do tego opakowania, w którym otrzymałeś przesyłkę)
-
opłać przesyłkę u wybranej firmy kurierskiej lub Poczty Polskiej,
-
wyślij paczkę na adres:
HouseFarm
ul. Paryska 7
45-402 Opole
z dopiskiem: REKLAMACJA
Paczkę z reklamowanym produktem prześlij na swój koszt, nie przyjmujemy przesyłek pobraniowych. Koszty przesyłki zostaną Ci zwrócone na podstawie przedstawionego (przesłanego) potwierdzenia nadania paczki, na którym widoczna jest wysokość poniesionych, za tę usługę, kosztów.
SPORY
Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów związanych z funkcjonowaniem Sklepu, a zwłaszcza realizacją praw i obowiązków Klientów oraz Sprzedawcy, jest prawo polskie. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami powszechnie obowiązującego prawa polskiego. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem nie będącym Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym dla siedziby Sprzedawcy.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
-
konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy właściwym Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
-
konsument uprawniony jest do zwrócenia się do właściwego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
-
konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
-
szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów; organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów; Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, a także pod następującym adresem internetowym: www.uokik.gov.pl.
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich), Sprzedawca jako przedsiębiorca mający siedzibę w Unii Europejskiej zawierający internetowe umowy sprzedaży podaje łącze elektroniczne do platformy ODR (Online Dispute Resolution) umożliwiającej pozasądowe rozstrzyganie sporów:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL.
Pod ww. linkiem Konsument ma dostęp do rozstrzygania sporów konsumenckich drogą elektroniczną za pomocą̨ platformy ODR stanowiącej wielojęzyczną̨, interaktywną stronę internetową dla obsługi konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporów wynikających z zawarcia na odległość́ umowy sprzedaży.
Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych można znaleźć pod następującym linkiem: https://housefarm.pl/polityka-prywatnosci
ZWROT TOWARU
Kupujący ma prawo odstąpić od Umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty otrzymania towaru, na warunkach określonych w Regulaminie sklepu.
Na adres zamowienia@housefarm.pl należy przesłać pisemne oświadczenie o chęci odstąpienia od umowy w temacie podając nr zamówienia oraz słowo „ZWROT”. Oświadczenie należy przesłać do 14 dni od daty otrzymania Towaru. W oświadczeniu należy wskazać nr zamówienia, wskazać jakie Towary będą zwracane, podać adres e-mail oraz nr telefonu do kontaktu oraz nr rachunku bankowego do zwrotu (w przypadku płatności gotówką przy odbiorze, w przypadku płatności online zwrot środków nastąpi takim samym sposobem jaki zostały wpłacone). Oświadczenie może być przygotowane również w oparciu o formularz zwrotu (pobierz dokument) – jego wypełnienie nie jest obowiązkowe.
Kupujący jest zobowiązany do zwrotu towaru w terminie 14 dni od daty zgłoszenia. Towar należy odesłać na adres:
HouseFarm
ul. Paryska 7
45-402 Opole
z dopiskiem: ZWROT
Zwrotu dokonujesz na własny koszt. Nie przyjmujemy przesyłek za pobraniem, jak również zwrotów osobistych.
REKLAMACJE
Dokładamy wszelkich starań, aby oferowany przez Sklep towar był pełnowartościowy. Jednakże gdyby pomimo tego zakupiony produkt posiadał wady fizyczne lub uległ uszkodzeniu nie z Twojej winy, możesz go reklamować w czasie 2 lat od dnia otrzymania produktu (rękojmia).
Zachowaj Towary będące przedmiotem Twojego zgłoszenia reklamacyjnego do czasu otrzymania decyzji w sprawie zgłoszenia reklamacyjnego.
Sprawdź dokładnie odbieraną paczkę. Jeżeli widoczne jest jakiekolwiek uszkodzenie, rekomendujemy skorzystanie z uprawnienia do żądania wypisania przez kuriera, protokołu szkody. W przypadku zauważenia nieprawidłowości takich jak - brak produktu, uszkodzenie przesyłki itd. niezwłocznie zgłoś to pisemnie w formie elektronicznej na adres zamowienia@housefarm.pl. W miarę możliwości rekomendujemy załączenie zdjęcia całej górnej części kartonu, w którym otrzymałeś zamówienie oraz zachowanie wszystkich oryginalnych opakowań zabezpieczających otrzymaną przesyłkę do czasu otrzymania od nas decyzji w sprawie zgłoszenia reklamacyjnego – to przyspieszy rozpatrzenie zgłoszenia reklamacyjnego.
Zgłoszenie reklamacji powinno nastąpić, gdy w zakupionym towarze stwierdzisz wadę, na przykład gdy otrzymałeś:
- uszkodzony produkt (potłuczony, wyszczerbiony, pęknięty, pobrudzony itp.);
- produkt niekompletny (brak części);
- inny produkt niż zamawiany;
- niekompletne zamówienie (brak produktu);
- zamówienie innego klienta;